Poklon viziji v Slovenski kinoteki: poklon Rosselliniju in Slaku
Čezmejni filmski festival Poklon viziji, ki je med 7. in 12. oktobrom 2025 znova povezal somestje obeh Goric, je letos kot del programa GO! 2025 nadaljeval svoje poslanstvo povezovanja občinstva in filmskih ustvarjalcev z obeh strani meje. Del festivalskega programa se decembra seli v Ljubljano: 20. decembra bo ob 19. uri v Slovenski kinoteki gostovala festivalska sekcija Eye-Cinema, namenjena raziskovanju zgodnjih del filmskih mojstrov.
Dogodek v Dvorani Silvana Furlana nastaja v sodelovanju s Kinoateljejem, Slovensko kinoteko in Italijanskim inštitutom za kulturo. Program sta kurirala Mila Lazić (Rossellini) in Žiga Brdnik (Slak), projekciji pa bo dodan tudi uvodni okvir. Filmi bodo prikazani v okviru dogodka Noč kratkih filmov.
Eye-Cinema – tretjič
Sekcija Eye-Cinema, ki je letos na Poklonu viziji potekala tretjič, je posvečena pionirjema filmskega raziskovanja Robertu Rosselliniju in Franciju Slaku. Odpira prostor za razumevanje filmskega jezika skozi predavanja, kontekstualizacijo ter soočanje z inovativnimi pristopi v filmski zgodovini. Rossellinijeve vizualne študije in Slakovi zgodnji super-8 eksperimenti razkrivajo izjemno radovednost in drznost obeh avtorjev, ki sta pomembno zaznamovala razvoj sodobnega filmskega izraza. Na letošnji ediciji festivala Poklon viziji smo si lahko premierno ogledali digitalizirana izbrana Slakova dela.
Več o sekciji in kratkih filmih.
|
Omaggio a una visione presso la Cineteca slovena: un omaggio a Rossellini e Slak
Il Festival cinematografico transfrontaliero Omaggio a una visione, che dal 7 al 12 ottobre 2025 ha nuovamente unito la città di Nova Gorica e Gorizia, ha anche quest’anno, nell’ambito del programma di GO! 2025, proseguito la sua missione di collegare il pubblico e gli autori cinematografici di entrambi i lati del confine. Una parte del programma del festival si trasferisce a dicembre a Ljubljana: il 20 dicembre alle ore 19.00 la Cineteca slovena ospiterà la sezione Eye-Cinema, dedicata all’esplorazione delle opere iniziali dei maestri del cinema.
L’evento, che si svolgerà nella Sala Silvan Furlana, nasce in collaborazione con Kinoatelje, la Cineteca slovena e l’Istituto Italiano di Cultura. Il programma è stato curato da Mila Lazić (Rossellini) e Žiga Brdnik (Slak), e le proiezioni saranno introdotte da un breve intervento che servirà a contestualizzare le opere. I film saranno presentati nell’ambito della Notte dei cortometraggi.
Eye-Cinema – terza edizione
La sezione Eye-Cinema, giunta quest’anno alla sua terza edizione all’interno del festival Omaggio a una visione, è dedicata a due pionieri della ricerca cinematografica: Roberto Rossellini e Franci Slak. La sezione apre uno spazio di approfondimento del linguaggio cinematografico attraverso lezioni, contestualizzazioni e confronti con approcci innovativi nella storia del cinema. Gli studi visivi di Rossellini e i primi esperimenti su pellicola super-8 di Slak rivelano la straordinaria curiosità e audacia di entrambi gli autori, che hanno segnato in modo significativo lo sviluppo dell’espressione cinematografica contemporanea. Nell’edizione di quest’anno del festival Omaggio a una visione sono stati presentati in anteprima i lavori digitalizzati di Slak.
Ulteriori informazioni sulla sezione e sui cortometraggi.
|